Proudly Imperfect is een lifestyle merk & community dat vrouwen inspireert zichzelf te zijn, van zichzelf te houden en in zichzelf te geloven, zodat ze het leven kunnen creëren waar ze werkelijk naar verlangen en meer geluk, succes en vervulling kunnen ervaren. Op deze website vind je diverse content op het gebied van body(love), mind(set) en soul(food), voor jouw dagelijkse dosis Proudly Imperfect inspiratie! 

© 2018 Proudly Imperfect

lekkere en gezonde ijsjes die je wilt proeven!

Deze lekkere en gezonde ijsjes wil je proeven!

Lekkere en gezonde ijsjes? Bestaan die? Ja zeker! En ze smaken vaak nog lekkerder dan de supermarkt varianten. Wat dacht je van een overheerlijke gezonde ‘magnum’ met ‘salted caramel’? Of chocolade bananenijs en cookie dough icecream? Loopt het water je al in de mond? Mooi, want ik heb mijn 5 favoriete gezonde ijsjes recepten voor je op een rij gezet. Ze zijn vegan, glutenvrij, crap-vrij en super voedzaam. Believe me, deze wil je proeven! 

low fodmap ✓ |gluten-free ✓ | lactose-free ✓| dairy-free ✓ | soy-free ✓| egg-free ✓ |refined sugar-free ✓ |vegan ✓

Dit heb je nodig om gezonde ijsjes te maken

Om deze heerlijke gezonde ijsjes te maken heb je een paar basisdingen nodig. Allereerst de (magnum) ijsvormpjes en houten stokjes. Deze vind je goedkoop op het internet. Bij Nederlandse leveranciers zijn de stokjes en houders wat duurder, maar dan heb je ze wel sneller in huis. Ben je meer een fan van waterijsjes? Kies dan voor waterijsvormpjes.

Heb je alle basismaterialen in huis en ben je in het bezit van een blender of keukenmachine? Mooi, dan kun je helemaal los gaan met de diverse ingrediënten en een flinke voorraad gezonde ijsjes in je vriezer opslaan. Dat wordt smullen deze zomer! 

Mijn top 5 lekkere én gezonde ijsjes

1. Magnum’ ijsjes

Laten we meteen maar beginnen met mijn favoriet: de overheerlijke gezonde ‘magnum’ ijsjes. Met een romige banaan of cocos-cashew cream vulling, en daarom heen ‘salted caramel’ van dadels. En om het helemaal compleet te maken, een flinke laag vegan donkere of witte chocola. Klinkt goed, niet? Het leuke is dat je deze magnums kunt versieren met jouw favoriete ingrediënten. Bijvoorbeeld met stukjes pinda, kokosrasp, of amandelschaafsel. 

Mijn favoriete recepten zijn die van The Tasty K, met donkere chocola en cocos-cashew vulling. En het recept van Mina Made met de bananen vulling en een optie met witte chocolade.

2. Cookie Dough icecream

OMG. Ik hoef het woord cookie dough alleen al te horen en het water loopt mij in de mond. Je zou bijna niet geloven dat dit ijs vegan en glutenvrije is, maar het is echt zo. De basis van het ijs wordt gemaakt met o.a. geweekte cashewnoten, of van bevroren banaan. Het ‘deeg’ kun je maken van walnoten en dadels, of van o.a. kokosolie, pindakaas, en amandelmeel. Maak een mega grote voorraad, want dit ijs is binnen no-time op;).

Klik hier voor het recept van Vegan Crunnch op basis van casewnoten en amandelmeel. En hier voor het recept van Detox Insta op basis van banaan en walnoten. Of probeer ze gewoon allebei;)

3. Gezonde frozen yoghurt ijsjes zonder melk 

Liever iets simpelers? Ga dan voor frozen yoghurt. Frozen yoghurt was een tijdje een heuse trend in ijsland. Overal popte de frozen-yoghurt bars op waar je ijs op basis van yoghurt kunt eten. Maar wat als je niet tegen melkproducten kunt zoals ik? Ook dan kun je genieten van yoghurt ijsjes.

Het is heel simpel. Als basis gebruik je plantaardige suikervrije yoghurt, het liefst wat hoger in vet zodat het ijs romiger wordt. Bijvoorbeeld kokosyoghurt, of plantaardige amandel yoghurt. Wat yoghurtsmaken betreft kun je variëren met bevroren bosbessen, cacaopoeder of aardbeien. Makkelijk om te maken, en heel erg yummie! In dit recept van blogger natalie leer je hoe je deze frozen yoghurt traktatie maakt. 

4. Banana ‘nicecream

Geen zin om te wachten? Ga dan voor ijs op basis van bevroren banaan. Zorg dat je altijd 2 a 3 geschilde en in stukjes gesneden banaan in de vriezer hebt. Haal het een kwartier voordat je ijs wilt eten uit de vriezer. Als de banaan wat zachter is pureer je hem in de blender of keukenmachine, eventueel met wat amandelmelk als het blenden niet lukt. Zin in een variatie in smaak? Klik dan hier voor de pindakaas, aardbei en chocolade variant van DetoxInsta

Tip: Heb je een slowjuicer? Doe daar dan de bevroren banaan in. Waar normaal de pulp uitkomt, komt nu heerlijke romige bananenijs uit. En oja, je kunt ‘nicecream’ ook met mango maken. Net zo romig, maar net even wat anders.

5. Fruit waterijsjes

Als je echt geen zin hebt in werk, – wat ik mij heel goed voor kan stellen tijdens een hittegolf – ga dan voor de meest simpele ijsjes variant. Koop een watermeloen. Snijd het in driehoekjes en doe dit op een ijsstokje. Of blend jouw favoriete fruit tot een smoothie. Giet het in een waterijs vormpje en doe het een paar uurtjes in de vriezer. Binnen no-time kun jij genieten van deze heerlijke gezonde ijsjes!

Kun je niet kiezen tussen al deze gezonde en lekkere ijsjes? Maak dan even tijd vrij om ze gewoon allemaal te proberen. Je kunt nooit genoeg gezonde ijsjes in de vriezer hebben, niet?;)

No Comments

Leave a Reply